onsdag 12 november 2008

Vet ni, det snöar här!

Nu på morgonen då jag slog upp mina blå och spanade ut genom morgonmörkret så var det inte så kompakt!! Det ligger ca fem-sex centimeter snö på alla utomhusytor! Härligt, tycker jag! Det snöar fortfarande och visst känns det speciellt!

Okey, jag gillar väl inte jag heller när det ska skottas eller bilen ska skrapas eller man ska försöka ta sig av gården och....ingen har varit hit och plogat utfarten. Hmm, både för- och nackdelar!



Men det är helt legalt att då sitta i sitt älskade soffhörn och....sticka! Igår blev det lite sent i gosoffan. Kunde inte avbryta mitt stickande på N`s tröja så nu är ärmarna klara och luvan ska påbörjas! Ja, naturligtvis hade jag en till stickning på g! Muddarna har äntligen börjat föddas fram, jättekul och enkelt mönster, så fint!

Klockan var närmare midnatt när jag äntligen, efter mycket tillsägelser från mig själv, kunde krypa ner i sänghalmen brevid en djupsovande älsksambo! Drömmande om muddar i regnbågens alla färger och N`s tröja svävande ovanför, som en himmelsblå ängel!



Nä, nu kallar den grå vardagens plikter, skjutsa lillebror till skolan!!

//kramix

Inga kommentarer: