onsdag 25 januari 2012

Dockkläder, dockkläder....

 Först ut är en body med mössa och sockor...stickade i piggelen. På väg till ny "dockmamma" ;)..
 ...sen lite udda stickade ting, melerad hjälm, haklapp och strumpbyxa även det till samma nya dockmamma....
...sist ut är detta dockset i marinblått och vitt, kortbyxa,tröja, mössa samt sockor. Kan vara lite stort till New Born Baby dockan men det finns å andra sida då plats för blöjan! Annars var det stickat till Baby born dockan som är en aning större än New Born baby. Detta set ska även det till samma dockmamma som ovan. Hoppas att det blir många lekstunder med dessa plagg!

Ute skiner solen så fint! För en liten stund sedan så dalade snöflingor ner i sakta gemak. Så stämningsfullt! Resten av dagen ska tillbringas med att fixa i ordning resten av dockkläderna som väntar på en och annan söm...Virkar gör jag i "pauserna"! Idag fyller min tös 25 år och jag kan inte åka till henne :/ känns inte kul men vi får ta igen det i mars när vi ses!! Kramar i massor så länge till världens bästa Nisse!!

Allt för denna gång! Sticka lugnt!//Azta//

3 kommentarer:

Sofie sa...

Har lagt in lite bilder på hönorna och Herman om du vill se :)

stickkatten sa...

Vilka fina dockkläder du gör jag blev riktigt inspirerad så nu provar jag också på att sticka såna.

Stickglada Mormor! sa...

Sofie: Kul men jag kommer inte fram till din blogg eller är det på fb du lagt dem??

Stickkatten; Nig och tack! Vad roligt att du blir inspirerad! Å sedan är det så kul att sticka/virka miniplagg tycker jag ;)