lördag 29 augusti 2009

Lite alster..

Hej alla bloggläsare!
Det har varit glest med ord på min blogg ett tag. Vad det beror på kan jag inte riktigt säga? Tiden räcker ibland inte till att skriva...stickningen däremot får aldrig vila så det handlar väl om nån slags prioritering skulle jag tro!? Tänkte bjuda på några alsterbilder istället för an massa text så håll till godo!! Dockan på bilderna är en s.k minibabies ca 21 cm lång...eller kort ;D

En truttig docka med finaste klänningen på! Mönstret har jag till 99% skapat själv...tagit lite där och tagit lite där och gjort om och tänkt och räknat och resultatet blev denna rosa klänning!
En virkad snuttetrasa och en stickad...de små huvuden ska få ett ansikte oxå och det är vad de ligger och väntar på...att få se! ;)

Ytterligare en utstyrsel ur mitt huvud fast här har jag bara mät och stickat på frihand.. nedskrivet är det oxå, superenkelt mönster som du kan få via mail av mig!
Annars så var vädret minst sagt omväxlande idag här hos oss...ser ut att sluta på sammavis som det började imorse med sol och en frisk vind...
Över och ut!//Asta

Inga kommentarer: