söndag 22 januari 2012

Januaripyssel :)

 Japp! Jag har återupptagit virkningen! Först ut blir en fest/fönsterremsa i cerise färg, garnet från falk. Mönstret virkas ur en gammal mönsterbilaga som jag senast virkade ur var 1989. Då gjorde jag en löpare som jag sedan gav till min gode vän Erran.
 Den grå, mjuka bäjbi tröjan snart klar...här med ena knappslån stickad men ej avmaskad....
 ...här fattas endast att sy ärmarna på plats...kan ta tid! ;) Men bebis föds först i april 2012 så lite tid finnes.....;)
 Jag har även dammat av symaskinen och igår förmiddag så föddes det fyra stycken gardiner i denna maskin...med lite assistans av mig då.
Yngsta sonens projekt.....lek med garn och nål kan vi säga! Han håller på att knäcka nöten stolpar och fasta maskor...på sitt eget sätt då han är vänsterhänt å hans lärarinna, dvs jag, är högerhänt...

En son har passat på att fylla 21 år och till veckan passar en av döttrarna på att fylla 25....De är snart i kapp sin mor i ålder tycker jag ;)) Här är det äntligen snö och kallt, ibland för kallt för mig som tydligen är känsligare i år än vad jag brukar vara??! Pojken och hans pappa åkte precis ut i skogen med hundarna så nu är jag själv en timme eller två...då tänkte jag passa på att uppdatera min blogg. Har en vision om att uppdatera minst två gånger i månaden...Det tror jag att jag ska fixa!! Annars finnes det inte så mycket jobb för min del på arbetsmarknaden...jag hankar mig fram och funderar ständigt på möjligheten att starta något eget. Känner att bäst mår man när man jobbar!!

Allt för nu!! Blir lite tradera en stund innan mer handarbete! ;) //Azta//


Inga kommentarer: