söndag 8 januari 2012

Testtröjan, blommor & vovvar!

 Tetströjan är nära att bli klar! Den ska få knappslå och sys ihop och slutligen krage. Men man ser iaf hur den kommer att se ut. Ska snart börja med beställningströjan i marks & kattens eco ull i grå nyans.
 Vår Hälleforstik Jana har knölat ihop sig i ena soffhörnet ;).......
 ......medans Ebba ligger i fönstret och kollar så alla håller sig i skinnet ;)
 Julhyacinten med sitt andra par doftande blommor....
...och en av orkidéerna som blommar flitigt!
Idag fyller pappa/morfar 70 år men vi firade honom redan igår. Det var trevligt! Känns dock konstigt att ha en så gammal pappa........själv är jag evigt ung och blott 27 + i ålder ;)) Imorgon börjar skolan igen för sönerna och själv får man, som tur är, knata till jobbet! Äntligen har dessutom snön och kylan kommit så fritiden ska utnyttjas mellan stickning och skidor! Förresten börjar jag bli lite smått sugen på att virka igen....ska leta efter ett mönster på festremsor som passar att ha i vardagsrummet. Näe, allt för denna gång ses snart igen, hoppas jag ;)

Över & ut!!//Azta//

3 kommentarer:

Soili sa...

God fortsättning på det nya året.Fina vovvar och tjusiga blommor,fint mönster på testtröjan.

Sofie sa...

Hej! Jag lånade två hönsbilder av dig och la in på min blogg. Vi ska kolla lite vad som ska fixat i hönornas hus sen kommer vi på ett besök :)

KRAM

Stickglada Mormor! sa...

Oj, jag har inte sett detta förrän nu! Tack detsamma Soili!
Sofie: Det gick bra det! Hoppas de blev fina i din blogg! Kramar =)