torsdag 16 april 2009

Lite alster och vår bilder från Dalarna!

Hej alla bloggisar!

Här kommer lite bilder på vad jag håller på med i gosoffan ! Först ut är en docka som ska få ett gäng kläder uppstickade av mig. Därefter ska hon med klädväska vara med i lotteri för stickkaféet.

Här sitter dockan och väntar på sina nya kläder! Jag sticker ur en bok med 50-talsmönster på dockkläder, på bilden har koftan blivit klar, förutom knapparna, och på stickorna håller en plisserad kjol på att födas fram.

Baby I´s tröja är klar, förutom knapparna, sockorna ligger brevid och på stickorna finns början till en mössa. Mönstret på sockor och mössor är ett gammalt från 50-talet, påfågelstickning.


Närbild på sockorna.



Min basker!! Där går det trögt........




Lillebrors lekstuga har tinat fram. Huset till vänster är till salu.......





Vår vackra hälleforsare, Tej, kollar in husse som bygger och städar i hundgården! Tej har tagit några ettor på utställning, det kan man se, inte sant! ;)


Här är ankgänget ute på promenad.....
Saknar mina barn och barnbarn.....
Saknar ett jobb som jag kan leva på.....
Saknar en god ekonomi......
Över och ut!//.....Asta.....stickgalen mormor som i dag håller på att drunkna i tristess.......
P.s...står fel datum på korten...det är idag som de är tagna....Den 16 april 2009

1 kommentar:

Lina sa...

Det är snart sommar, då kommer jag och Nathaniel att våldgästar =). *muntrar upp*
Puss / Linus