onsdag 1 april 2009

Jag är världens bästa mamma!!

....enligt min femtonåriga son! När jag tittar upp från tidning på honom och säger; "Tror du det??" Så nickar han allvarligt och säger; "jaa, och bättre kan man inte få!!"
Kan man då rå för att man blir tårögd? Jag som ofta känner att jag inte räcker till? Kan man få bättre uppmuntran än de orden?
Puss på dig, min älskade J! Du är världens bästa nr två son! Bättre kan man inte få!

**********************************************************************

Mars månads summering, idag, den första april!

Månadens bästa; Stickat baby I´s tröja färdigt! Jag har varit till en söt dam, I, och vi har tittat på hennes virkalster och mönster! Hon har gjort så mycket fint! Många virkade överkast har fötts fram mellan hennes händer.

Månadens värsta; Jobbigt med alla läkarbesöksresor!

Månadens roligaste stickprojekt; Babysockor! Baby I´s tröja!

Månadens roligaste syprojekt; Jag tror inte att jag sytt ett enda stygn denna månad?!


Månadens roligaste virkprojekt; Nä, nu känner jag mig "upprepande!" Jag har inte virkat denna månad men jag har börjat kolla på mönster med virkning med flera färger! Så snart så blir det nåt! ;)


Månadens födelsedagar; 14/3 barnbarnet Z 2 år, 23/3 bonusdottern J 24 år, 27/3 äldsta dottern L 24 år, 30/3 barnbarnet N 1 år, 30/3 jag 44 år.


Månadens nyhet; Ja, vad kan det vara denna månad? Kanske ankungarna?! Kanske en hemlis som avslöjas senare i år?! ;)
Annars idag så skiner solen och det droppar från taken, skönt, våren är på väg!!?
Idag är jag "ofrivilligt" hemma, minsta sonen sjuk, vaknade med krupp imorse. Egentligen skulle jag varit till sjukhuset idag men det löste sig ändå. Inget aprilskämt på denna blogg, har absolut inget bra så ni får hålla till godo med vanligt vardagssnack.

Över och ut!//Asta

2 kommentarer:

Anonym sa...

klart du är världens bästa mamma!!! puss kram Älskar dig! kram sara

Stickglada Mormor! sa...

Älskar dig oxå, hjärtat!
pöss o kram o tiiit