tisdag 25 november 2008

Äntligen slutat snöa och en kopp kaffe...

Ja, det har äntligen slutat snöa och grannen har varit hit och plogat infarten! Visst är det mysigt ute, ljusare. Nackdelen med snöfall är väl, när man som jag, måste åka en del mil för olika möten. Så igår var det inte speciellt roligt att vara körkortsinnehavare! Fick åka runt 50-60 km/h bra många meter innan mötesorten syntes genom flingorna! För att inte tala om idag! Så jättehalt på sina ställen! Tur i "halkan" så skulle jag ju inte så långt idag, typ sex mil, så det var ju skönt. Man sitter ju spänner sig så man blir alldeles öm i axlar och händer, inte bra när man sedan slår sig ner för att avnjuta sitt senaste stickprojekt!

Men nu sitter jag här och trycker ner bokstäver och smuttar på mitt Zoega, livet är gött!
Ser att jag varit relativt upptagen eftersom jag inte uppdaterat, men jag har sytt, äntligen, färdigt gardinerna till stora rummet och medans jag var i farten och maskinen varm, sydde jag en omgång gardiner till. De ska upp så fort julhelgerna är avlöpta. Annars stickas det dominorutor och muddar. Ja, hör och häpna, N`s tröja har blott och bart montering samt knappslå kvar. Ett till paket under granen till lille N!

Över och ut för denna gång! Det knackar på dörren

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att höra att du lever :P.
krams//Linus

Stickglada Mormor! sa...

Du är söt du min dotter! :P tebax.
Men nog må du tro att jag känner mig lite insnöad! =)

Anonym sa...

Ja visst blev headerna bra =). tycker han är så fin på den bilden! Tack för komplimanerna :P
Puss