lördag 22 november 2008

Några väderbilder!!

Se så här snöar!!


Översta bilden är tagen mot vårt ankhus. Nä, ankorna är inte inne, de sitter under trappan till vänster i bilden och myser! Det är absolut legalt att vara inne och pyssla idag! A och jag håller på att "röja" undan mina hobbyartiklar. Bär dem uppför trappan och in i garderoben som blott innehåller hobby. Jag vill ju helst ha dem runt omkring mig. Har bäst inspiration då. Jätte tråkigt att behöva gå upp och rota runt i garderoben innan man hittar det man ska ha för tillfället. Men det är snart jul och man vill ju ta fram tomtarna och ha granen i nåt hörn av huset oxå!
Den andra bilden är tagen mot loppiset och logen. Snöar rätt friskt åt det hållet oxå.
Men skotta ska man nog inte behöva göra ändå, tror detta smälter bort eller packas samman.
Den älskade mannen i familjen är ute i skogen och motionerar vovven. Sönerna de äldre är med sin far samt hos en kompis. Nu minsann kom lovet hem från skogen!!



Jag ska fortsätta möblera om i hemmet samt elda lite mer i pannan.
Får se om det blir lite alster bilder insatta mot kvällningen!









Ja, nu hör jag en moped oxå. Det innebär att 15 åringen kommer hem! Tänk så roligt det är att få åka moped i vinterväglag!

Det talas om sladdar och bromsar som inte bidrar till att sakta farten på åkdonet.



Ja, det var ett tag sedan man tyckte livet lekte på det sättet. Måste sätta in en bild 15 åringen, J, och barnbarnet Z. Taget nu i september då vi var på N`s dop. Z vill absolut inte vara i famnen och bli fotad! Mycket roligare att utforska omgivningen tycker han så morbror J får nog ge upp och istället släppa ner Z.









//Detta var allt för nu! över och ut!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg bild på Z :P. Oj vad snö ni har! Vi har äntligen fått lite snö vi med.
Vi ska börja göra ordning inför lupysslandet här hemma oxå. ska städa så att till helgen kan jag ta fram julpyntet, ska övertala svärfar eller Js syster att dem ska skjussa oss så vi kan köpa en plastgran oxå.
Kram på er!//Linus

Stickglada Mormor! sa...

Ja, om du visste hur det har kånkats och burits här hemma!! =)
Har funderingar över hur vi gör med sovplatser i mellandagarna!??
Förslag emot tas tacksamt!//S-G mormor

stickkatten sa...

Vilken vacker dopklänning själv stickade jag en till mitt första barn på 70-talet den har sedan mitt barnbarn haft den enda som är döpt. Hoppas det kommer mera barnbarn
Ha en bra dag

Stickglada Mormor! sa...

-Stickkatten-,Tack, jag blev rätt nöjd själv oxå! ;).
N är nummer tre som har döpts i den!
Ha det gott!
//S-G mormor