fredag 7 november 2008

Ja, här kommer då de utlovade bilderna! ;)




Här är den klänningen som jag tidigare skrev att jag skulle göra. Blev i färgerna ljusblå och klar tegelröd färg. Mer passande till sommaren kanske!? Den virkade hättan har jag färdigställt tidigare och kanske passar den inte så jättebra till denna klänning?



Mönster; eget.






Här kommer lilla baby born i sin nya stickade klänning! Slängde ihop det här setet imorse.

Gammelrosa/ljung(?) mohairgarn. Hättan blev jag inte riktigt nöjd med utan det blir nog en ny där!

Annars blev hon ju ganska söt!

Inte ett halvt varv stickat på N`s tröja idag men kvällen är ju räddad då!!

//kramix

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar den ljunglila klänningen :P Msyigt! kram

Martina sa...

Vad fin den röd-blå klänningen var! Skulle vilja göra en sådan kjol till mig. Hur får man den sådär utsvängd nertill?

Stickglada Mormor! sa...

Hej Martina; Kul att du gillar klänningen! Ja, hur gjorde jag? =)
Kjoldelen;Jag började med ett avigt varv därefter ett rätt varv och fortsatte i slätstickning.( I önskad längd och färg ställning )

Kanten nere;(blå) varv 1:1smg i första m, 1 lm, *2fm i nästa m,1fm i nästa*,2 fm i nästa m etc varvet runt.
varv 2;(röd) 1smg i den blå lm, 3 lfm + 1st i samma m, hoppa över 1-2 m, *1fm, 3lm+1st, hoppa över 1-2 m,* upprepa mellan * Man får korrigera allt eftersom man virkar kanten. Hoppas att detta var tydligt! Annars hör av dig!//Mvh S-G mormor

Martina sa...

Stort tack!