måndag 10 november 2008

Några alster som blivit klara under helgen!



Här är den färdigstickade dockfilten i dominoteknik, inte blev den stor, mitt första projekt, men det blir fler alster i denna nyupptäckta, för min del, teknik! =)

Sedan blev det en dockhaklapp men den har jag inte fäst trådarna på ännu. ;)

Annars så har dagen börjat stressig, lillebror och jag försov oss, blev väckta av mitt "jobb" som telefonerade oss, sisådär vid åttatiden.

Skyndade till skolan och vidare till ett viktigt möte. Nu har jag äntligen kunnat sätta mig en stund för att avnjuta dagens första kaffekopp! Ja, lite surf oxå då det inget blev igår kväll som jag hade tänkt. Mitt banbarn Z blev sjuk i går så det var mycket telefonerande hit och dit mellan varven men till slut ordnade det upp sig med ett doktorsbesök och lite medicin.

Jättekul med kommentarer!! Ja, nog tror jag att det kan vara beroendeframkallande detta med dominostickning! Ska surfa lite på andra bloggar nu.

//kramix

4 kommentarer:

Anonym sa...

kul att jobbet ringer när man försover sig, inte :P.
Stackars lille zack som är sjuk. :S
Jättemysig hakklapp, tur att den är till en dock då den nästan är för fin för att användas.
kram! =)

Soili sa...

Vilka vackra docksaker du gjort.
Hos oss har tjejerna vuxit ur dockåldern och mina barnbarn är motorcross killar.Men jag stickar smått i allafall,men det blir babysaker till välgörenhet.

Soili sa...

Vilka vackra docksaker du gjort.
Hos oss har tjejerna vuxit ur dockåldern och mina barnbarn är motorcross killar.Men jag stickar smått i allafall,men det blir babysaker till välgörenhet.

Stickglada Mormor! sa...

Hej Soili!
Ja, det har mina oxå gjort, vuxit ur dockåldern, de har egna barn nu. Lika som hos dig är barnbarnen två små killar! 1½ år samt ½år så saker till dem går fort att sticka!
Jag brukar skänka en del dockkläder till lasaretten här omkring.
Annars säljer jag eller ger bort till "behövande" små dockmammor!
//S-G mormor