torsdag 13 november 2008

Lite bilder på väder och...stickade ting!

Hej alla bloggsurfare! Här några bilder att spana på!!
Här är två bilder på docksetet jag stickade i "början" av bloggen! Flätstickad tröja med rätstickad byxa som har hel fot samt en rätstickad hjälm! Den blå färgen kommer bäst till sin rätt på den nedre bilden. Fattas snodd i midjan på byxan samt knytsnoddarna i mössan!

Sådana här babystrumpor brukar jag sticka, sitter jättebra på liten fot. Här är den ena ännu inte hopsydd så där ser man tydligt att den stickas på blott två stickor! Enkelt, bra och snabbt!





Så här ser min stickhörna ut just nu!
Det blå är N`s tröja som jag snart är klar med! Garnet till den heter "Tiny tots", härligt garn att sticka med tycker jag! Kostar 47 kr per nystan som ligger på 50 gram. Sen ligger ett par av muddarna jag gjort klara, av lite restgarn. Ska köpa det garn som tillhör beskrivning och göra fler i!! Jättetrevligt mönster. Annas presentmuddar, vet tyvärr inte hur man gör för att skicka er dit!?


Sist men inte minst, en vy från vår balkong! Fotat igår förmiddag när det snöade här. Den lilla stugan är bebodd av min äldsta son! Ja, det var typ allt för just nu! klart slut//




Inga kommentarer: