söndag 9 november 2008

Farsdag!

Ja, idag är det fars dag!
Jaha, var är far i det här huset? Inte här! utan ute i skogen och kollar in älgstammen!! Ja, inte går jag upp kl halv sex för att ge kaffe på säng med lillebror vinglandes av trötthet bakom mig!
Honom får vi fira i kväll istället, efter det att han har varit till sin far.

Jag och lillebror åker upp till morfar nu istället och firar honom tillsammans med min lilla syster. Vi brukar ge honom en julblomma, amaryllis, eller trisslotter. Skulle väl egentligen ha stickat/virkat honom en slips! =)

Igår blev det inte något mer bloggande. Jag blev så upptagen av mina stickprojekt så nu är dominofilten klar. Den är ju bara en liten dockfilt så det är nog förklaringen.
Stickade en dockhaklapp i vitt oxå med gula sidenband runt om, svårt att förklara, jag sätter in bilder mot kvällningen.
Så nu kliar det i fingrarna efter nästa sidoprojekt,(N`s tröja är huvudobjektet) funderar starkt på att rota runt bland garnerna jag har här hemma och se om nåt passar till muddarna jag tänkt göra!
Nä, nu ska jag och lillebror göra oss iordning för avfärd till morfar.
//kramix och ha en underbar fars dag 2008

2 kommentarer:

Soili sa...

Hittade hit via stickamera.se.
Känns som vi var"släkt":)menar det där med stickgalen mormor:)
Gillar också att blogga,fast jag skriver inte varje dag.Farsdagen har gjort sitt i vår familj.En del av livet,kan man säga.Kommer och hälsar på fler gånger.

Stickglada Mormor! sa...

Du är välkommen! Kul med fler stickgalna mormödrar =)! Så kul att du tittade in!
//S-G mormor