måndag 3 november 2008

Här ska bloggas mellan varven!!

Ja, så har man skapat sig en blogg....hm utseendet ligger ännu i vaggan!
Ska kolla vad man kan göra för att sidan ska se fin ut!
Jag är absolut stickoholic, kan nog inte leva utan garn och stickor!!

Så jag tänkte blogga mellan varven på senaste projektet. Okey, oftast håller jag på med fler objekt samtidigt!

Just nu stickar jag en härlig luvtröja till mitt yngsta barbarn, N. Ska lägga upp bild sen.
En likadan tröja har barnbarnet Z redan fått, fast i gröna nyanser. N`s tröja går i blått.

Stickar även dockkläder, just nu mest vantar! Har just avslutat en capé med tillhörande mössa och stövlar, i pastellfärger! Kommer bild sen!!
Samt fäst alla garnsnuttar i en ljusblå flätstickad tröja med tillhörande rätstickade sparkbyxa samt hjälm! Kommer bild sen!! Allt i storlek 40-45 cm dockor.

Stickar även till mindre dockor, nyss gjort en sovpåse för små dockor runt 12 cm. i vitt glittergarn med en blekrosa rosett mitt fram.

Hm, vem är jag själv då?! Strax över 40 år gammal. Sex egna barn, två bonusbarn, Två barnbarn, just nu, en till p g!
På en gård bor jag tillsammans med världens bästa man samt tre hemmavarande barn. Ankor, höns, hundar och katter.....ja, det finns även två äppelträd!!

Jobbar en del dagar utanför hemmet annars blir det mest jobb hemma.

Nog om detta!
Återkommer mellan varven!!//kramix

Inga kommentarer: