tisdag 10 februari 2009

Ny månad! Nya projekt!

Hej alla bloggisar!

Här har nästan halva februari runnit förbi. Vi har samtliga i familjen haft någon form av influensa. Det är min enda ursäkt att jag inte skrivit här.

Stickat några varv emellanåt har jag gjort, kärlekens fuskolle är klar! Nu blev det inte den randiga som jag visar nere i bloggen utan en annan färgglad sak! Sanningen om den första är att när jag stickat så långt som framstycket skulle vara fick min hjärna nåt släpp och jag trodde att jag hade missat typ tio maskor på upplägget!! Jaja, men inga stickningar får förfaras så jag maskade av den och sydde ihop den till den söt dockmössa! La upp nya till olle nr två och då; kom jag kom att jag hade läst mönstret bortitok!!
Det hade varit rätt antal maskor!! Ist för att räkna bort fem så hade jag lagt dit fem så då fattades det tio i slutändan! Ja, så kan det gå. Pluset med att göra fel är att då kan man prova nån annan form av mönster så det passade jag på att göra!! Resultat bild kommer.

Ifall jag inte har nämnt det tidigare så ska jag bli mormor igen, dock ej i mars vilket jag blivit bortskämd med, =)! Utan i juli och då kommer mormors gull, en liten tjej!! till världen. Då får bror Z och kusin N se upp! Äntligen ska mormor få sticka söta tjejtröjor och klänningar och hättor och....ja, allt ska väl inte bli i rosa men de första plaggen ska allt bli det!
Hade redan köpt rosa garner innan beskedet kom för att vara garderad!

Jag har även letat reda på symönstret till lille giraff så han ska sys och lottas ut på min blogg inom kort!
Här har vi hur mycket snö som helst för den som är sugen på att åka skidor i Dalarna! Funkar både "nerför-utför" och "längs-med-backen-åkning"! Men klä på er varmt för här är det runt 18 minus varje morgon!!

Nu ska jag fortsätta min vardag!
Över och ut!//Asta
P.s Alsterbilder kommer inom kort.....både sydda och stickade!!

2 kommentarer:

jazza sa...

Grattis Till kommande barnbarnet!

Stickglada Mormor! sa...

Hej Jazza!
Man tackar och niger!
//asta