fredag 13 februari 2009

Fredagen den 13.......

Hej alla bloggisar!
Idag är det, för den som inte vet, fredagen den 13, och skulle man vara skrockfull så skulle man väl inte ens gå ur sängen!? Men jag, som troligtvis inte är skrockfull, ska åka ner till Uppsala för att spana på barnbarnet N! N`s föräldrar ska på 50 års kalas så nån bör N ha som sällskap tycker de. Då drog mormor vinstlotten!!

Så nån gång under em, kväll i dag så åker jag och sönerna neråt i det snörika landet! Bror Jonis ska av i Älvkarleby för att umgås med sin syster S. Jag och bror Jocke fortsätter mot Uppsala. Bror J ska övningsköra större delen av vägen.
Nu ska jag ägna dagen åt att packa och städa lite här hemma. Stickväska ska såklart med!! Förväntar mig att N är söt och rar och somnar som han ska så mormor får lägga upp fötterna på bordet och dra fram sin stickning!!

Jag ska oxå kolla om det finns nåt utbud på frön då det börjar bli lite dags att så för plantor. Växthuset ser mer än kallt ut men jag börjar väl inne med att så.

En av mina myskisar, den kära Anki, ligger på ett femtontal ägg och har tänkt att nu är en bra tid för ellingar!! Jo, jo där får man se till att värmelampan funkar om några veckor!

Nä, nu är det bäst att sätta igång så man kan få packa i lugn och ro så jag inte glömmer nåt! ;)

Över och ut! Ha en god helg alla bloggläsare!//Asta

3 kommentarer:

jazza sa...

Åhh, vad roligt att vänta på ankungar!! Och visst är det väl härligt att få planera för de första sådderna , jag har hunnit med att så Chili och månadsmultron tillsammans med ena barnbarnet. Hon brukar hjälpa mig i växthuset på sommaren, hon bara älskar det...

jazza sa...

Glömde ju hälsa dig en trevlig helg..

Anonym sa...

haha, lung kväll kan jag inte garantera =) men vi håller tummarna att han har en bra natt då =). ska bli kul att ses! kram!