onsdag 18 februari 2009

Nä, jag har inte börjat.....

.....börjat att sy giraffen än!! Men det har sina randiga skäl, vi har magsjukan här...blää!! Jag har så sakteliga börjat återhämta mig från plågan, som jag lyckades ta med mig från Uppsala!, men min kärlek ligger just nu och förbannar sin tillvaro! Tänk att man, som landsbygdsbo, inte kan hantera lite baciller!! Vi är väl "immuna" mot det som figurerar i vårt lilla samhälle men absolut inte van vid storstan! *S*
Enda pluset med sjukan är, som jag ser det, att badrummet är blankpolerat och skiner!! Nä, det är inte genomlortigt annars heller!!
Trevligt var det att vara sällskapsdam till unge herr N! Tror han tyckte att "gamla" fru mormor var rätt skoj hon med! =P

Morbror J och jag hade en vilsam kväll med gó unge och god pizza, vilken levererades vid dörren! Ha, borde finnas här oxå.....mja, måste ju åka en och en halv mil enkel resa...kan bli dyr pizza!
Stickningen blev inte många varv längre, kan inte direkt skylla på barnet där, han var så söt så mormor var hellre med honom!
Se själva:

Så här "tråkigt" Har Nathaniel när mormor är barnvakt!!
Zack är sjuk och nyvaken när mormor kommer och hälsar på på söndagen. Örat är rött då han har legat på det, gullegrisen då.

Till biblioteket i Uppsala var vi naturligtvis!! Lånade två böcker på dotter L`s lånekort, "Babygarderoben" och "Garn & maskor", sen på måndagen kom böckerna från Bokus, "Väldigt virkat" och "Sticka till babyn", Kul!!
Jag blir så inspirerad att påbörja fler projekt men jag får nog lov att göra färdigt mina beställningar först samt sy min lille giraff eller....??!


Här ser Ni ett urval av uppslag!! Underbara bilder och mönster!
Nä, ska ner och skura lite nu hör jag!
Över och ut!//Asta
P.s det snöar här!!
P.s 2 Jag och dotter L, barnbarnet N och Vännen C gjorde ju stan osäker på lördagen genom att glutta i varenda garn-tyg-affär L och C kunde komma på! Det inhandlades tygstuvar och band, nä, inget garn!! Måste göra slut på det jag har! Lite av det åtminstone....Tyvärr så var "yll och tyll" stängt när vi kom dit....för då var det söndag fm! Verkar vara en helt underbar liten shop som absolut måste besökas nästa resa till Uppsala!! Det bestämde både jag och L när vi stod med näsorna tryckta mot butiksfönstren med N i bärsjal på L`s mage!!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch för denna magsjuka!
Vi blev inte alls hårt drabbade som tur är.
Kan du inte skicka bilderna du tog med din kamera?? =)
Viss är han söt på kastrullbilden! jag har en till nästan lika söt med kastrull :P
kram//Linus

Ann-Marie sa...

Vill du vara med i min KAL med litterära förtecken? Adressen är www.stick-litt.blogspot.com.

Ann-Marie sa...

Oj oj oj det blev fel adress. Här är den riktiga www.stick-litt-kal.blogspot.com

Ann-Marie sa...

Tack för mejl! Det skulle vara kul om du ville vara med och blogga i stick-litt-bloggen. Om du skickar ett mejl till mig på sticklitt@live.se så kan jag se till att du kommer med och kan börja blogga där också!