lördag 13 december 2008

Lucia morgon och kaffe med med lussebulle!



Så längesedan jag skrev! Denna vecka har det varit fullt upp med jobb och möten samt förberedelse för lucia tåg i kyrkan för lillebror. I måndags var jag och mellanbror till Mora på hab för att träffa doktor där. Ett givande möte som åtminstone denna vecka bidragit till nätter med lugn och ro för familjen. Därefter har jag jobbat tre pass. Torsdagskvällen innebar en massa rivande och letande i garderober efter luciasärk till lillebror, som hade i sista minuten ändrat sig och ville därmed vara stjärngosse i luciatåget! Sent omsider hittades de efterlängtade särkarna. Provades och befanns; för korta eller för långa! Bestämdes att det skulle gå bra med en för lång. Struten hittades nergrävd i en låda, hmm, lite tejp hjälpte upp den till respektabelt utseende.


Pappan kom hem från jobb utomsocknes och lillebrors lycka var gjord. Fredagsmorgon blev tidig, storasyster skulle komma med taxi till kyrkan för att se lillebror vara med i luciatåget. Vi tog bilen dit och mötte upp. Luciatåget var fint och så barnen sjöng! Högt och mycket fint. Lillebrors strut ville inte riktigt sitta på skulten som tänkt så den mesta tiden var han upptagen med att räta till den.


Efter luciat så gick vi till skolan och fikade. Storasyster och jag tog oss hem för egen maskin, ja, storasyster åker permo så jag gick! Gick bra trots halvplogade vägar. Hela byn ligger inbäddad i vit snö, så himla fint!! Älsk var och ombesiktade bilen så nu har vi äntligen en bil utan hotet med körförbud! Underbart!




Lillebror har dekorerat blockljus till julklappar till syskon och farfar, farmor, morfar. Bilden visar hur fina de blev! Jag har stickat färdigt hjärtevärmaren, ska endast sy i knappar och skicka den på posten till Uppsala. I morse steg vi upp vid halv sju för att koka kaffe och se på lucia från Malmö. Trevligt att sitta och mysa med älsk framför tv och dricka zoega med levande ljus på bordet! Behöver jag tillägga att bröderna sov sin skönhetssömn?!


// Trevlig lucia alla bloggläsare från mig! Över och ut!

Inga kommentarer: