torsdag 25 december 2008

Juldagen jul

Så var själva julafton klar/överstökad. Vi började med julfrukost sedan satte de stora förberedelserna igång för själva jullunchen. Alldeles som det brukar blev vi en timme sena i år oxå, man ska väl hålla på traditionerna??!! Våra kära gäster kom och vi satte oss till bords för att avnjuta lunchen. Därefter Kalle och hans vänner. Sen blev det mycket långsamt för lillebror!! "Kommer inte tomte snart?" "Men tomten då? Var är han?" Som tur var dröjde inte tomten allt för länge och naturligtvis visade det sig att det var lillebror som varit snällast av oss under det år som gått. Sen sänkte sig friden och tysnaden över vårt hus. Dotter E`s pojkvän kom och till min lycka fixade han till digitalkameran!! Jippi så nu mina kära bloggläsare, kommer det bilder på alster och jul och ungar och.....ja, allt man kan tänka! ;)
Ska bara njuta idag! Imon kommer resten av barnaskaran hit så det gäller att ladda för att hinna med!
Över och ut!//S-G mormor

6 kommentarer:

stickkatten sa...

Ja nu är det bara att njuta av lugnet, visst är det roligt med jul men skönt när det är över, väntar med spänning på bilder
God fortsättning

Anonym sa...

Vad mysigt ni har haft!
Puss på er!

Stickglada Mormor! sa...

Stickkatten; God fortsättning du/ni med!
Lina; hoppas att ni oxå hade det mysigt!

Anonym sa...

Tackar så mycket:D Jo jag hade väl varit snäll i år igen:D Ett stykjärna av pappa:D Det bästaste! Hörde att sara va hemma nu, tänkte jag skulle ringa henne imorgon så vi kunde ses. Gott nytt på er! Kram

Stickglada Mormor! sa...

Sofie; tror att Sara tänkt detsamma, försöker ringa dig nu men får inget svar!

Anonym sa...

Sv: Hon ringde ju hem till mammi och jag bor ju inte där nå mer:p Men tillslut så svarade jag på mobilen. Och imorgon kommer jag och mamma och hälsar på Linus! Kram