söndag 25 januari 2009

Snöiga bilder och sydda!! alster.

Så söt docka med hatten käckt på sniskan!
Det blev en brun kjol till hjärtesetet jag sydde tidigare samt har en bild tidigare i bloggen. Ja, jag vet, klänningen ska fållas nertill! ;)

Dockan Jennifer i sydd sommar klänning med byxa. Framför ligger hjärtehatten, färdigsydd denna gång!


Taget på baksidan av vårt hus. Lillebrors lekstuga samt hundgårdarna och, längre bak, vårt hönshus. Nä. inga hundar är ute i hundgården i dag!



Fågelhörnan med tomten som vakar.




Sonen J stuga, just nu kall och insnöad. Sonen sover inne nu under vintern.





Den ståtliga syrenhäcken vacker även med snöiga grenar.






Vår vän traktorn har plogat en infart.








Vi är liiite insnöade här! ;)
Detta var alla bilder för denna gång men jag ska fota lite av mina stickade alster oxå så jag återkommer snart igen!
Kanske kommer då oxå min tävling för att fira 500 besökarstrecket!!
Välkommen åter ni bloggisar som finner ett visst nöje i mitt pladder och fotande!
Över och ut!//Asta

2 kommentarer:

jazza sa...

Vilka härliga vinterbilder!!

Här nere i Småland är det barmark och bara grått!!

Saknar snön!

dockans kläder var fina!!!

Stickglada Mormor! sa...

Hej jazza! Tack för din kommentar! Kul att du tycker att bilderna samt dockans kläder var fina! Det snöar idag oxå....så jag hoppas innerligt att vår vän traktorn kommer idag oxå.
Tråkigt med barmark...snön gör allt tillvaron lite ljusare!