lördag 31 januari 2009

Nya och gamla alster!

Här ser man vad jag pysslat med, mest vid maskinen. Mössan och strumpbyxorna som "Jennifer" har på sig på bilden, har jag sytt ur en kul bok, se längre ner i bloggen! En rosa pälsmössa med nougatfärgad resår föddes från stickorna för nån dag sedan, tycker den blev mysig! Halsduken är det alster jag blev mest nöjd med av denna samling! Den blev så gullig!

Här ser man solklänningen lite närmare, med en glad nalle mitt fram! Mönstret till dessa klänningar och hattar och byxor är sydda efter mönster som jag köpt på nätet från wollyonline. Söta och lätta att sy för någon som är ringrostig! *S*

Här är boken....ur vilken jag har hittat jättesöta mönster till sydda dockkläder! Köpt för en evighet sedan från min bokklubb! Ett bra köpt tycker jag nu när jag provsytt lite ur den.


Turkosa muddar i mönster efter "Annas presentmuddar" med ett litet tillägg av tummgrepp, till äldsta dottern L. Det randiga ska bli en fuskolle till älsk så han slipper frysa om halsgropen när han är ute i skogen! =) Ja, det är vad jag pysslar med i gosoffan just nu...



Ett babylapptäcke! Absolut inte världens vackraste men det betyder ändå en hel del för mig. Det har "några" år på nacken och äntligen har jag kommit mig för att börja fundera på fortsättningen! Det ska klippas till och bli finare kanter och fodras och kantas och sist men inte minst; få en baksida!!Baksidan ska vara antingen av fleece eller ett tyg från -80 talet som jag har liggandes. Med ett djurmotiv på, köptes när döttrarna var småttingar. Lapparna kommer från kläder som dels min mor har använt samt en del stuvbitar.Får se vem som får täcket/överkastet sen.




En närmare titt på mönstret! Grova stickor och ett hålmönster. Se hela sjalen på bilden nedanför! Egentligen skulle dessa bilder sitta i omvänd ordning!

Denna sjal stickade jag för ganska längesedan, kommer faktiskt inte ihåg när!? Mönstret kommer ur en handarbetstidning och stickades i garnet flamme kommer jag ihåg. Min äldsta dotter stickade också en till sig i lilaröd(?) färg. Yngsta dottern fick en rött!! Flitigt använd än!!

Inga kommentarer: