tisdag 28 september 2010

Skogspromenad med Ebba och bästa vänninan!

Nu på förmiddagen så tog jag,Ebba och "bästisen" en promis i skogen ovanför min fars hus. Vi tyckte att det var lite väl blåsigt innan vi påbörjade promisen men väl i skogen så var det bara skönt, lagomt svalt och ingen blåst. Far ligger ju inne på Örebros lasarett för strålbehandling under sju veckor, eftersom han har cancer. Därför ser jag till hans hus och tar in post etc. Vi tror samtliga att allt kommer att gå bra.

Imon finnes jobb på tapeten så det var ju bäst att försöka mjuka upp lederna i kroppen, ja inte lederna i fingrarna då förstås! =)

Skönt var det i alla fall att komma ut och nypa sig lite frisk luft och skingra tankarna i skogen. Ebba skötte sig finemang så snart är hon redo att vara hos dottern medans jag jobbar, i alla fall till en början. Igår var vi till veterinären som konstaterade att Ebba har s.k körsbärs ögon!(Obs, länkat till en hemsida.) Inte kul. Idag har vi talat om operationsdatum för Ebba vilken jag hoppas blir av stapeln rätt snart, med tanke på besvären hon har. I vår enfald så trodde dottern och jag att blandisar var hyfsat förskonade mot sådana åkommor...fel! Tur i oturen är att hon är försäkrad och karensen var 20 dagar som vi passerat med en vecka så det känns bra!
Eller om det går på dolda fel försäkring som uppfödaren tecknat?? Allt visar sig bara vi får en op-tid snabbt!

Nu kom lillebror hem från skolan så nu får jag avsluta.

Jo, jag stickar.....än! ;)

Över och ut! Azta

2 kommentarer:

Astrid sa...

Hej!
Kul att du är tillbaka.
Jag gillar bilden där nere på kängan och hunden. Får lust att måla igen :D

Stickglada Mormor! sa...

Tack Astrid för att du tycker det!
Vad kul att du gillar bilden på Ebba och kängan! Du må tro det såg skoj ut när hon släpade dit den för att tugga på den! =) Roligt om man kan hjälpa nån få lite lust tillbaka ;)
Å kul tycker jag det är att få en kommentar av dig!
Ha det gott tycker Azta