måndag 9 april 2012

April,april...Lite projekt i april.

Hej igen alla tappra bloggläsare!
Ja, nu duggar inläggen tät igen....Kan bero på att vi är lite långlediga och att jag känner att orken och tiden räcker till! Tänkte sätta in lite bilder på senaste tidens alster...fast inte barbiekläderna eller dotter E:s duk.....Barbiekläderna är, hör och häpna, inte ihop sydda än....Konstigt eller vad??!! ;)  Duken hann jag inte fota innan den bytte ägare men jag ska be prinsessan i fråga att fota den och sända till mig =)
Trots att snön faller ute så känns det bättre idag.

Här kommer lite foton:

 Älskade lilla-prinsen i vår familj, i sitt "nya" rum, spelandes på sin dator och en del av den gigantiska legosamlingen bredvid sig =) Vår "Sladdis" börjar bli stor!!
 Oj,oj...så stökigt i vårt tv-rum så här på måndagsmorgonen...Ebba & Izza draperar soffan och på bordet är min garnvinda fastskruvad....Ett superfynd på auktion...blott 20 kronor i inrop! Bra affär skulle jag vilja påstå!
 Här är bäbiströjan som jag ska sticka klar...eller klar och klar...Jag stickar resten av delarna sedan får den blivande modern äran att sy ihop den! Bakstycket är så gott som klart. Det har den blivande stickat själv.
 Min nästa duk....Virkas i lilamelerat garn med boye nr 5...Ja, jag vet att mönstret är en kopia...av orginalet som jag har i min mönstersamling! Tycker det är bekvämast att kopiera av mönstret när jag brukar det...Då kan jag göra anteckningar, spilla kaffe på det samt tappa bort det! =)
 Närbild på de första varven.
 Mina klara fönsterremsor! Ok, inte riktigt klara då....trådar ska fästas....
 En broderad duk med påskliljor...Gjord av min älskade mamma för längesedan...
 Gula tulpaner på en gul virkad duk får göra bänken finare.
Samma från ett annat håll....Jag kunde verkligen inte bestämma mig vilket foto som var finast....


Ja, det blev några bilder att fördjupa sig i för den som vill...

Allt för nu med en önskan om en skön aprilvecka från Azta.

Inga kommentarer: