torsdag 14 april 2011

Foto-update!

Först ut blir R B´s mössa. Stickad efter ett grundmönster med vissa ändringar. Ränderna stickade i gult är skapade med bl a mosaikstickning. Nu är nästa på gång i svart och ljusblått. Garnerna är inköpta på vanlig butik och heter Skotte, svart, samt Lady,gult.
Muddar och åter muddar! Ska bli många fler. Stickas mycket simpelt på två stickor i Lanette och Sisu garn från Sandnes.
Ena väggen i hallen som ska få ny tapet....här syns två av de tidigare tapeterna...
Vid elementet, som ska byggas in,ska bli skönt när allt är klart!
Den större hallen med nuvarande tapet. Taket är vitlaserat.
Byrå som väntar på sin vita färg. Den ska stå i första hallen.
Fönster i tv-rum. Syns inte så bra men det är orkidéer i vita krukor.
Närbild på orkidée, den i mitten på ovan bilden.
Allt har torkat upp på gårdsplanen. Nu fattas bara det gröna gräset =)
Ebelon spanar från trappan.
Min kära Ebba! Gullfia! <3

Ja, lite smakprov på mina aktiviteter så här inför påsk. Jag hoppas verkligen att jag blivit klar till dess. Kommer att sätta in bilder på hallarna när dessa är klara för jämförelse och sen blir det vardagsrumsbilder!

Nej, nu ska jag fortsätta i kaoset!
Ha en underbar dag i solens sken alla bloggisar!
Över och ut!//Azta

Inga kommentarer: