onsdag 5 januari 2011

God fortsättning på det nya handarbetsåret!

Det är nytt år!

Igen har jag haft förmånen att passera den magiska, osynliga gräns som avskiljer det gamla året från det nya. Iofs så i samma sekund som 2011 drog sitt första skälvande andetag så beslöt en envis virus angripa mitt försvarssystem så jag blev däckad de första tre och ett halv dygnen av 2011.
Igår reste jag mig ur sjuksängen på darriga ben och med en hjärna som dunsade fram och tillbaka mellan skallbenen, skrikande efter Zoégan som inte dykt upp än detta år. Just nu avnjuter jag och hjärnan den andra koppen Zoéga detta år!!

Det har fortsatt lite i samma stil idag med att inte fungera som jag vill.
Efter flera dagars "ingentinggörande",fysiskt, så sprudlar nu kroppen av mycket jag vill,skynda och kom igen!! så tänkte jag verkligen uppdatera min blogg, lagom sysselsättning för kroppen efter en tids sjukdom.
Sagt och gjort, jag letade fram sladden som ska enkelt och effektivt föra över mina bilder från mobilen till datorn, pluggade i den i telefonen samt datorn!!
Voíla!! Absolut ingenting händer på bildfronten!! Attans och jag kan för mitt liv inte heller komma ihåg vad mer jag ska göra??!!

Summan av detta svammel blir att det inte finns nya bilderhär på bloggen, varken på söta,goa,kladdiga och leenden barnbarn eller "snygga" färdigstickade,ihoppsydda plagg eller nyligen påbörjade projekt! :(( Jag får vänta till sonen J kommer och berättar för glömska mamma hur man gör.

Till något annat i verkligheten.
Jag och min lilla syster H ska till fjällen för vårt vanliga vinterjobb så jag hade, tyckte jag, funderat ut en superduper bra idé om att kunna blogga från min mobil!! I natt när hjärnan absolut inte kunde slappna av, provade jag. Resultat; det går bra att logga in på kontot och skriva rubrik på nytt inlägg men sen kan man i stort sett säga att det är tvärstopp!! Det går absolut inte för allt smör i Småland att trycka ner en enda bokstav i inläggsrutan! Mycket frustrerande och enerverande! Då provade jag med att överföra bilder direkt från mobilen istället.
Resultat; Funktionen fanns inte enligt min mobil!!

Summan av ovanstående svammel blir; Ingen uppdatering kommer att ske av bloggen via min mobil när vi är på fjället! :((

Det positiva jag dock kan pränta ner här i bloggen idag blir att jag har kommit en liten,liten bit på Inez tunika samt har tre önskemål om mössa,två önskemål om raggisar till barn samt egen önskan om mössa och halskrage....Tror utan att vara allt för ironisk, att vintern är slut innan allt är klart detta år.

Jag skulle också ha skrivit någon form av summering av förra årets trollår men det känner jag att jag inte riktigt orkar göra just nu så jag återkommer till det, kanske senare idag?!

Så länge ber jag er att ta vara på den tid ni har tillsammans med nära och kära! ja, även tid man tillbringar med mindre kära och onära ska man ta tillvara på, man vet aldrig vad man har att lära av dem!!

Kramen!!
Över och ut!!Azta

Inga kommentarer: