fredag 7 januari 2011

Det är -14 grader....

...ropar min man nerifrån köket! Hmm, underbart! Med tanke på att det var en plus mitt på dagen idag, så snön kommer att ligga kvar ett tag till. Kanske hinner jag införskaffa mig längdskidor innan snön försvinner?! Det kommer att bli mitt mål detta år; Att köpa längdskidutrustning!

ja, jag vet att jag lovade bilder idag men det blir ändå inga för kameran ligger nere å jag vill bara skriva idag.

Mössan unge Herr K A B ska få har börjat tagit form under stickorna. Färgerna är svart och rosa....jag stickar om växlande med svart å rosa...emellanåt blir det mosaikstickning! Vi får just se om han vill ha den när den är klar?!

I morgon bitti sticker jag och syster till Sälen för att jobba! Det ska bli underbart! Fram till nu trodde jag att vårt bo skulle vara på ett helt annat ställe än där vi brukar men så blir det inte riktigt. Vårt vanliga bo har av misstag blivit nerstängd vad gäller värme och därmed har vattnet frusit. Syster ringde precis så nu vet jag att boet nu blir ungefär på samma ställe så det blir ju bra. I år ska vi tydligen prova att jobba även på fjället så det blir spännande.

Stickningen kommer att läggas i väskan tillsammans med övrig viktig packning inför jobb resan dit. Har planer på att fota så mycket som möjligt för att lägga ut bl a här på bloggen.

I dag var sonen J med grannen J och åkte längdskidor, det tycker jag var bra!! Grannfrun passade på att komma över till oss med minsta grannbarnet så man fick passa på att syta bäbis! Tror inte mycket kan slå känslan av att hålla bäbbis och insupa lukten av bäbisen! Kommer aldrig att tröttna på bäbisar!!


Näe, det var nog allt för idag!
Över och ut!!//Azta

Inga kommentarer: