torsdag 4 juni 2009

Sommarmånad men bara regn....

Otroligt vad mycket regn det kan kommma!? Iofs är det ju ganska bra för växterna som faktiskt inte alls mådde bra i soldagarna. Nu syftar jag kanske mest på mitt växthus, där unga plantor verkligen led. Det var säkert närmare 50 grader där inne. Sedan en hel del av rutorna krossades för ett par år sedan, så finns det blott enkla rutor isatta, utan den superbra solskyddsfilmen som fanns på de dubbla fönsren.
Måste köpa mer fiberduk och sätta upp i det. Annars så växer det bra. Pumpaplantorna är kraftiga och i kryddpottorna växer både timjan och basilika, nästa år ska jag ha betydligt mer kryddväxter.
Då ska frön komma i tid eftersom de skickas från frö med posten! I år strulade det riktigt eftersom jag tänkte prova en annan firma, där väntar man förgäves....


Tyvärr har Lillebror fått vattenkoppor men blir det inte sämre än vad det är idag, så slipper vi nog fara in på lasarettet med honom. Han får antibiotika ca var femte timme. Jag håller tummarna att det ska funka! Skulle vara bra jobbigt att ligga på lasarett i nån vecka eller hur det nu blir.

Tiden fördrivs framför datorn och i gosoffan med virkningen när lillebror sover. När han är vaken så utförs service av modern, Vatten! Nyponsoppa! ÅH, det kliar!
Läs för mig. Vi ser på film och läser och bäddar runt och äter medicin. Glass luras oxå ner i magen och makaroner går bra.


Nä, nu vaknade han och ropar. Så över och ut! //Asta

2 kommentarer:

Sofie sa...

Tack så mycket:D Ja jag har äventyr varje natt då jag drömmer:P Kram Sofie

Lina sa...

Mamma det finns en lite sak till dig på min syblogg :P
puss!