tisdag 26 maj 2009

Det har kommit en liten...

....Prinsessa!!

Jag har för fjärde gången blivit mögelmoster! Min systerdotter A, mitt första syskonbarn, nedkom i går kväll med en liten tös! Så kul med en liten tjej!! Vi har haft pojktrend sedan 1990,( ja, M, jag vet du är ju en tjej född-91, bara för att bekräfta regeln, lilla gumman). Hela 18 år sedan det kom en tjej sist.

Nu är lilla J här i alla fall, ca 3700gr tung och 50 cm lång, stort grattis till A och H och storebror E.
Baby I får vi vänta på tills i början av juli...*mormor längtar*


Och det, mina bloggläsare, är inte det enda underverket, jag har nämligen fattat, som jag skrivit tidigare, virknålen igen och virkar så det ryker!
Ur virklådan så har mormorsrutorna åkt med en hiskelig fart för att äntligen få virkas ihop, bild kommer! En festremsa håller oxå på att formas, mina vana trogen, fler projekt!! Docksjalen är oxå klar ska bara virka små blommor att sy fast på den, bild kommer.

Det är ju så himla kul att virka! Allt går så fort att göra färdigt. Virkning är ju det jag hållit på längst med. Vid mycket unga år så virkade jag fritt ur huvudet, jag fattade absolut inte hur man läste beskrivningar! Det blev en uppsjö av sköldpaddor, dockmössor och andra virkade alster mest fantasidjur.
1988 hjälpte mig en väninnan att äntligen förstå beskrivningar, det var då eran med dukar och festremsor, babyfiltar och barnöverkast föddes! Därefter virkade jag i många år dockkläder och här är jag i dag! Jag virkar,stickar och syr.


Idag har vi varit på resande fot, till Hab i Mora, med mellanbror J. Lillebror A som dessvärre är sjuk fick tillfälligt landa hos storasyster E.
Under väntetiden så syddes äntligen Baby J;s små sockor ihop och efter besöket så blev det en tur till Mora-Noret och tygaffären för inköp av sidenband. Rosa naturligtvis...Är riktigt kul att få hålla på med rosa,skärt!!
Imon blir det till att vara hemma och ta hand om sjuka barn, jag hoppas han blir kry snart.

Med vår lilla valp funkar allt hur bra som helst, lugnare vovve får man leta efter. Hon får följa husse till jobbet var dag och det funkar hur bra som helst, tycker husse.
Blir inga bilder idag men kanske imon när lillebror vilar.

Över och ut!//Asta

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och grattis till nya familjemedlemmen! Vad himla kul att hitta dig igen! Kommer du ihåg mig - vi gick i samma klass i Högfors skola? Jag bodde i Silverhöjden. Din syrra H kontaktade mig häromveckan, det kanske hon har nämnt? Jag skulle gärna vilja prata Nås med dig... Kram Loppan

Stickglada Mormor! sa...

Hej och tack!
Jamen, kära lilla loppan, hur skulle jag kunna glömma dig?? Har allt tänkt på dig av och till under mitt liv. Vi brevskrev ett tag har jag för mig, men det är ju några år sedan!;)
Syster H sa faktiskt igår att hon talat med dig, jättekul!
Jag skulle oxå väldigt mycket gärna prata nås-silverhöjden/gränges(?) med dig!
Kan du maila mig tror du?
Jag tror att på min blogg ska det finnas nån slags mail annars ska jag länka i ett inlägg.
Så kan vi maila varandra, det blir ju lite mer privat så! :)
Kram Asta/I

Stickglada Mormor! sa...

Hej igen Loppan!
Min mail hittar du genom att trycka på länken "visa hela min profil"!
Hoppas att du återkommer hit och läser detta!
Krams...Asta/I