onsdag 30 oktober 2013

En till mössa...å en till.

Hej alla bloggsurfare!
ja, nu blev det ett tag emellan mina inlägg igen...men stickat har jag gjort! Först en fjärrvärmemössa å kanske en till, vet inte än.


En efter samma enkla grundmönster som tidigare. Här har jag räknat ut maskorna med hjälp av mönsterbeskrivningen, tex delbart med 8 m + 3 m. Blev helt fantasistuk på hela mössan. Fjärrvärme!

Här blir det en klassiks flickmössa (?). Den vita på "receptet" får stå till tjänst. Underbart grönt garn blir uppstickad till denna modell.

Färdig! Nä, ok, den ska sys ihop och en snodd ska tillverkas. Blev riktigt läcker om jag får säga det själv!

Tänkte virka klart min jättemormorsruta och sedan göra lite mer hitte-på-dockkläder till New born baby och Baby born dockorna.


Allt för nu//Azta



Inga kommentarer: