lördag 17 augusti 2013

Möbel till lilla badrummet.

Hej igen!
Målningstagen igen.
Denna gång en lekstugemöbel från min mammas barndom som jag har lyckats släpa med mig genom livet.
Min älskade mormor hade den de sista åren inne på sin toalett som förvaringsmöbel. Hos mig har den fått agerat som tv-bänk, tidningssamlare, nattduksbord, barnlekmöbel, toalettmöbel....Jaja, den hänger med än och nu ska den få en make over med hjälp av kärlekens hand!

På femtiotalet ,sextio- och sjuttiotalet hade den en grön nyans runt om samt ett tygdraperi. Invändigt en röd färg. Där i förvarades dockkläderna en gång av två generationer barn. Hålet som syns är från tiden som tv-möbel......

På åttiotalet, närmare bestämt, 28/10 1980 fick den ett brun-begie utseende och en plats i mormors och morfars badrum. Ett förhänge av till klippt och sytt duschdraperi samt en del spikar i slagna på sidorna för diverse ting.

Så där1 Nu är första lagret vit färg på plats, även invändigt! Kommer att pryda sin plats.


//Azta




Inga kommentarer: