tisdag 12 januari 2010

Nytt år och nya tag!

Hej alla bloggisar!
Vi har kommit en bit in på det nya året och början har väl för min del varit sisådär...bilkrångel, jobbkrångel men framför allt superkallt!! Brrr. Jag och syster har varit till Sälen och jobbat och det har faktiskt gått görbra!
Mina två döttrar har beställt varsin dragspelsbasker av mig och det ska de få. Dottern L var in på garnbutiken i Uppsala för att ordna garn men de hade inte två av färgerna så dem ska jag beställa ute på nätet så fort plånboken blir lite tjockare.
Snart börjar vårt rofyllda stickcafé och det ser jag framemot!

Inga bilder idag men det kommer. Jag stickar just nu en dockklänning enligt gammalt mönster och den är klar snart så den kommer på bild snart.

Vill bara önska god fortsättning på det nya året så länge och återkommer senare i januari månad!

Allt för nu!//Azta

3 kommentarer:

Sofie sa...

Va bra att du uppdaterar lite så jag får lite att läsa!=) Jag har nyss varit vid farmor och lånat lite stickor, tänkte försöka mig på att göra ett par raggisar=D Jag har klarat det en gång förut, den ena vart liten och den andra vart stor, inget som passade mina fötter utan jag tror bestämt att jag kastade dom. Det är alltid värt ett försök=D Annars får du eller mamma ta över stickningen åt mig=P Kram och god fortsättning!

Anonym sa...

tjoflöjt vad det går undan

Stickglada Mormor! sa...

Sofie; Vad kul att du läser min blogg! Visst är det bra med farmor som har det mesta i sina gömmor!! Jag tror absolut att du fixar ett par raggisar i rätt storlek. Synd att du kastade de andra du hade kunnat sticka två till som matchade de första! Annars har du support här, det vet du! ;) Kramisar från moster och ha en god fortsättning du med!

Kära anonym...eller ska jag säga lilla syster!? ;) Du kunde gott skrivit lite mer om det nu gick undan med pekfingervalsen! Hahaha