tisdag 28 april 2009

Ikväll hoppar jag...

....stickkafé. Jag och sonen J har varit på läkarbesök så jag är lite trött, kommer att krypa ner i soffan och sticka vidare på docktröjan.
Här är det värsta kabaliken omkring en varg som är hur oskygg som helst! Det är väldigt obehagligt att veta att den absolut inte är rädd för oss bybor. Tänker på att vi var ut i skogen precis där den synts mest. Tidningar har i flera dagar nu skrivit om den. Hörde på radion att de ska försöka skrämma bort den innan de fattar beslut om ev skyddsjakt.
En tjej fick sällskap av den en sen kväll när hon var på väg hem, så himla otäckt!
Vågar inte låta min kids gå hem själv nu när det blir kväll, den verkar röra på sig vid fem-sex tiden och framåt midnatt.

Nä. nu ska jag läsa en saga för lillebror sen blir det tassarna upp och rumpan ner i soffan och händerna får motionera stickorna ett tag! Imon är det jobb tiiidigt!

Över och ut!//Asta

2 kommentarer:

stickkatten sa...

Vad obehagligt när de vilda djuren blir för närgångna, vi har haft älgar som kommit lite för nära i vinter så det har varit lite obehagligt att promenera när det varit mörkt hoppas det löser sig.
Ha det bra

Stickglada Mormor! sa...

Hmm, vi har oxå haft bekymmer med närgågna älgar, själv blivit "jagad" av en när jag var tonåring!
Länsstyrelsen beslöt att det skulle bli skyddsjakt på den oskygga vargen så igår,29/4, blev den skjuten.
Känns tråkigt det med, men vad ska man göra?? Vi kan inte ha en varg som jagar efter våra ungar.
//asta