onsdag 11 mars 2009

De har börjat att kläckas!

Hej alla bloggisar!

Ville bara uppdatera lite om Anki och hennes ellingar. Det har kläckts ellingar under natten men jag vet ännu inte hur många. Det är kallt ute så jag vill inte lyfta upp henne för att titta riktigt än, rädd att ellingarna blir nedkylda då.
Men det pipper ganska mycket under henne. Jag låter henne ligga nån dag till innan jag tänder värmelampan för gör jag det nu kan det hända att hon överger boet och de ägg som inte har kläckts än. Det blir spännande! Jag tittar till henne så gott som varje timme ifall att jag måste tända lampan tidigare ¨än vad jag just nu tänker.

Igår var jag och min lilla syster på stickträff, så himla kul att gå dit!
Jag stickar på baby I`s tröja samt att jag fäste trådar på en docktröja jag stickat som "pausstickning". Jag har oxå börjat på en stickad overall till baby I. Den gör jag efter ett grundmönster med lite ändringar, patentstickad ska den bli iaf.
Får just se om den blir den babyoverall eller ett ufo!

Jag har ännu inte funnit ett passande garn till det jag ska sticka på stick-litt-kal
men jag ska åka till vår lokala garnaffär och spana in lagret där!

Lillebror ska ha utvecklingssamtal i dag så vi får se hur landet ligger efter det om det blir nån garnaffär i dag.

Över och ut!//Asta

2 kommentarer:

Anonym sa...

mamma jag vill ha sånna här pulsvärmare oxå :P :http://stick-litt-kal.blogspot.com/2009/03/polka-dot-mitts.html
puss //Lina

Stickglada Mormor! sa...

Hej Lina-lill!
Ja, vet du, det vill jag oxå! De är verkligen snygga!
Kram o puss//Mamma